Zarządzanie sobą w czasie
To planowanie oraz systematyczne wykonywanie zaplanowanych działań zmierzających do realizacji określonego celu we wcześniejszym terminie, to także zorientowanie na cel. Świadome kierowanie swoim czasem.
Efektywność osobista
Najlepsze, oczekiwane rezultaty podejmowanych działań, przy jak najmniejszych nakładach energii, czasu i pieniędzy oraz zachowaniu życiowej równowagi.
Metody poprawy efektywności osobistej:
- ustalanie celów,
- skoncentrowanie na jednej rzeczy,
- przestrzeganie terminów,
- asertywność,
- rozwijanie się,
- samomotywacja.
Zalety dobrego zarządzania czasem:
- lesze wyniki,
- mniej stresu,
- większa motywacja,
- więcej czasu na różne działania,
- zadowolenia z siebie,
- mniejsza liczba błędów,
- szybsze osiągnięcie celów.
Alokacja czasu
Odpowiednie gospodarowanie zasobami w bliskiej przyszłości, aby dały efekty w dalszej przyszłości.