Zarządzanie sobą
Świadome kierowanie swoim czasem, zachowaniami, stresem, myślami, emocjami oraz innymi obszarami powiązanymi z własnym funkcjonowaniem.
Efektywność osobista
Najlepsze, oczekiwane rezultaty podejmowanych działań, przy jak najmniejszych nakładach energii, czasu i pieniędzy oraz zachowaniu życiowej równowagi.
Metody poprawy efektywności osobistej:
- ustalanie celów,
- skoncentrowanie na jednej rzeczy,
- przestrzeganie terminów,
- asertywność,
- rozwijanie się,
- samomotywacja.
Zarządzanie czasem
To planowanie oraz systematyczne wykonywanie zaplanowanych działań zmierzających do realizacji określonego celu we wcześniejszym terminie, to także zorientowanie na cel.
Zalety dobrego zarządzania czasem:
- lesze wyniki,
- mniej stresu,
- większa motywacja,
- więcej czasu na różne działania,
- zadowolenia z siebie,
- mniejsza liczba błędów,
- szybsze osiągnięcie celów.